Αρχική

«Οι φωτογραφικές προκηρύξεις για τον ορισμό των επιτελικών στελεχών επιβεβαιώνουν ότι μόνο ως φάρσα μπορεί να εκληφθεί η διαφημιζόμενη από την Κυβέρνηση “αποκομματικοποίηση” της Δημόσιας Διοίκησης»

«Οι φωτογραφικές προκηρύξεις για τον ορισμό των επιτελικών στελεχών επιβεβαιώνου

 
Ο Τομεάρχης Διοικητικής Ανασυγκρότησης της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Κιλκίς, κ. Γιώργος Γεωργαντάς, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
 
«Οι φωτογραφικές προκηρύξεις για τον ορισμό των επιτελικών στελεχών επιβεβαιώνουν ότι μόνο ως φάρσα μπορεί να εκληφθεί η διαφημιζόμενη από την Κυβέρνηση “αποκομματικοποίηση” της Δημόσιας Διοίκησης»
Πλήρης Δήλωση
 
«Μόνο ως φάρσα μπορεί να εκληφθεί η “μεταρρύθμιση” της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με στόχο τον ορισμό δήθεν ακομμάτιστων Επιτελικών Στελεχών στη Δημόσια Διοίκηση.
Για να γίνει αντιληπτός ο εμπαιγμός που επιχειρείται, επισημαίνεται ότι η Κυβέρνηση αποφάσισε  να εκδώσει σειρά φωτογραφικών προκηρύξεων ώστε να προωθηθούν συγκεκριμένα πρόσωπα ακόμα και για θέσεις που έχουν τα ίδια καθήκοντα, όπως αυτές των Διοικητικών Γραμματέων.
Στόχος της είναι να καταλάβουν τις θέσεις ήδη υπηρετούντες Γενικοί Γραμματείς, μετακλητοί υπάλληλοι καθώς  και άλλοι πολιτικοί τους φίλοι. Ταυτόχρονα αποκλείονται όσα σοβαρά στελέχη  Υπουργείων δεν είναι “συνεργάσιμα”. Με τον τρόπο αυτό, οι ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ φιλοδοξούν να ελέγξουν τη Δημόσια Διοίκηση ακόμα και μετά το πέρας της κυβερνητικής τους θητείας.
Ενδεικτικό παράδειγμα των μεθοδεύσεων της Κυβέρνησης είναι ότι για τον Διοικητικό Γραμματέα του Υπουργείου Τουρισμού απαιτείται απλή γνώση αγγλικής γλώσσας και πενταετής άσκηση δικηγορίας με εμπειρία σε θέματα Δημοσίου Δικαίου. Όλως τυχαίως, αυτά είναι τα ακριβή προσόντα της κυρίας Κουρνέτα που κατέχει ήδη τη θέση σήμερα». 
 
Ακολουθεί το  κείμενο της ερώτησης:
«Η δήθεν μεταρρύθμιση της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για ορισμό ακομμάτιστων Επιτελικών Στελεχών στη Δημόσια Διοίκηση ξεκίνησε, ταυτόχρονα όμως ξεκίνησαν και τα γέλια όλων όσων παρακολουθούν αυτή τη διαδικασία γιατί η αποκομματικοποίηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ  στη Δημόσια Διοίκηση έχει καταντήσει σύντομο ανέκδοτο.
Η Κυβέρνηση επέλεξε να εκδώσει διαφορετικές, φωτογραφικές προκηρύξεις  ώστε να προωθηθούν συγκεκριμένα πρόσωπα ακόμα και για θέσεις που έχουν τα ίδια καθήκοντα, όπως αυτές των Διοικητικών Γραμματέων. Στόχος είναι να καταλάβουν τις θέσεις  είτε οι ήδη υπηρετούντες Γενικοί Γραμματείς ή οι μετακλητοί υπάλληλοι καθώς  και  πολιτικοί φίλοι των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και ταυτόχρονα να αποκλειστούν όσα σοβαρά στελέχη των Υπουργείων δεν είναι «συνεργάσιμα». Με τον τρόπο αυτό ελπίζει πως θα ελέγξει τη δημόσια διοίκηση ακόμα και όταν δεν θα είναι πλέον Κυβέρνηση.
Τα παραδείγματα είναι πάρα πολλά: Στην Προκήρυξη για τον Διοικητικό Γραμματέα του Υπ. Οικονομικών απαιτείται πολύ καλή γνώση των αγγλικών και διαζευτικά:  άσκηση καθηκόντων ευθύνης κατηγορίας ειδικών θέσεων 1ου βαθμού για ένα έτος στο Δημόσιο σε ΝΠΠΔ ή ΝΠΙΔ ή 10ετής εργασιακή εμπειρία στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα, συναφής με τα καθήκοντα της θέσης εκ των οποίων τα 2 σε θέση ευθύνης ή πενταετής (5ετής) άσκηση καθηκόντων ευθύνης στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα, συναφής με τα καθήκοντα της θέσης και τυχόν πρόσθετη εμπειρία.
Αντίθετα στον Διοικητικό Γραμματέα του Υπ. Τουρισμού απαιτείται απλή γνώση αγγλικής γλώσσας (κι ας χειρίζεται θέματα τουρισμού), και σωρευτικά: άσκηση καθηκόντων σε θέση ευθύνης κατηγορίας ειδικών θέσεων 1ου βαθμού για ένα (1) έτος στο Δημόσιο ή σε εποπτευόμενους φορείς του Δημοσίου, (ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ), πενταετής (5ετής) εργασιακή εμπειρία στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα, συναφής με τα καθήκοντα της θέσης και πενταετής (5ετής) άσκηση δικηγορίας με εμπειρία σε θέματα δημοσίου δικαίου, ίσως γιατί η κα. Κουρνέτα που σήμερα κατέχει τη θέση είναι δικηγόρος.
Για τον Διοικητικό Γραμματέα Ψηφιακής Πολιτικής απαιτείται η άριστη γνώση τουλάχιστον μίας ξένης γλώσσας και εικοσαετής (20ετής) τουλάχιστον εμπειρία στο δημόσιο τομέα κατά προτίμηση σε διαφορετικούς τομείς δημόσιας πολιτικής και σε διαφορετικά Υπουργεία, εμπειρία στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα, συναφή με τα καθήκοντα της θέσης, εμπειρία σε επιτελικές θέσεις στο δημόσιο τομέα και εμπειρία στη διοίκηση και διαχείριση του ανθρώπινου κεφαλαίου.
Ενδιαφέρον, όμως, παρουσιάζουν και μεμονωμένες περιπτώσεις Υπουργείων.
Για παράδειγμα στο Υπουργείο Εργασίας για τη θέση του Διοικητικού Γραμματέα, ο οποίος βάσει του περιγράμματος θέσης εργασίας εκπροσωπεί το Υπουργείο στην ΕΕ, ΟΟΣΑ, Διεθνή οργάνωση εργασίας απαιτείται απλή γνώση αγγλικής ενώ για τις θέσεις των Τομεακών Γραμματέων Κοινωνικών Ασφαλίσεων ή Κοινωνικής Οικονομίας απαιτείται άριστη γνώση αγγλικών και πολύ καλή γνώση μιας ακόμα ξένης γλώσσας. Σε ότι αφορά στα πτυχία, για τη θέση του Ειδικού Γραμματέα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας απαιτείται πτυχίο ή μεταπτυχιακό πληροφορικής ή πολιτικών επιστημών, με τον υφιστάμενο Ειδικό Γραμματέα να είναι απόφοιτος πληροφορικής με μεταπτυχιακό στις πολιτικές επιστήμες ενώ σε άλλες θέσεις όπως του Ειδικού Γραμματέα Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας, απαιτείται και πτυχίο και μεταπτυχιακό και διδακτορικό, προσόντα που φυσικά κατέχει ο κος. Βόρλοου, που είναι σήμερα Ειδικός Γραμματέας. Είναι προκλητικό το γεγονός πως για τη θέση του Ε.Γ του ΣΕΠΕ απαιτείται και συνεργασία με διεθνείς οργανισμούς και ινστιτούτα, με τον κο. Ηλιόπουλο να αναφέρει σ το διαδικτυακό βιογραφικό του πως έχει συνεργαστεί ερευνητικά με το Ινστιτούτο Rosa Luxemburg.
Στο Υπουργείο Οικονομικών, ενώ τα καθήκοντα όλων των Γραμματέων είναι ακριβώς ίδια πλην του ΓΓ Πληροφοριακών Συστημάτων που έχει κάποια επιπρόσθετα, τα προσόντα είναι ακριβώς τα ίδια πλην της ΓΓ Οικονομικής Πολιτικής, όπου τα προσόντα περιγράφονται αναλυτικά και φωτογραφίζουν την κα. Ελένη Παπαδοπούλου, κόρη του βουλευτή κου. Σάκη Παπαδόπουλου και υφιστάμενη ΓΓ.
Στο Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης ενώ όλες οι θέσεις απαιτούν πτυχίο μηχανικού, η θέση της Ειδικής Γραμματέως Ασύλου και Μετανάστευσης απαιτεί οποιοδήποτε πτυχίο, ίσως γιατί η κατέχουσα τη θέση κα. Κόγου είναι απόφοιτος φιλοσοφικής. Και βέβαια για μια τέτοια θέση με ιδιαίτερο διεθνές ενδιαφέρον απαιτεί απλά “καλή γνώση αγγλικών.”
Τα παραπάνω είναι μόνο μερικά από τα δείγματα φωτογραφικών προκηρύξεων της φαιδρής αποκομματικοποίησης του ΣΥΡΙΖΑ. Σε μια διαδικασία με τέτοιες προκηρύξεις όπου στο τέλος επιλέγει ο Υπουργός όπως είναι κατανοητό μόνο η αξιοκρατία δεν προωθείται.
Στο πλαίσιο αυτό ερωτάται η κα. Υπουργός:
1.      Για ποιο λόγο οι προκηρύξεις των Διοικητικών αλλά και λοιπών Γραμματέων έχουν τόσο διαφοροποιημένα προσόντα;
2.      Για ποιο λόγο καθυστέρησε τόσο πολύ η έκδοση των προκηρύξεων με αποτέλεσμα οι κατέχοντες τις θέσεις να έχουν συγκεντρώσει την απαιτούμενη εμπειρία;
3.      Πόσες κενές θέσεις του άρθρου 8, βάσει της παραγράφου 1 του άρθρου 13 όπως αυτό τροποποιήθηκε με το αρθ. 170 του ν. 4389/2016 και πριν την τροποποίηση του με το άρθρο 240 παρ.1 Ν.4512/2018, έγιναν εκτός της διαδικασίας του ν. 4369/2016 μεταξύ των ημερομηνιών 30.09.2016 και 31.12.2016.
4.      Γιατί, εφόσον, το ΚΣΜ έχει δηλώσει πως το πολιτικό επίπεδο μετατρέπεται σε διοικητικό δεν επιλέγει η Επιτροπή του ΑΣΕΠ τον τελικό επιτυχόντα και το κάνει ο Υπουργός μέσα από λίστα τριών;
5.      Σε συνέχεια του παραπάνω γιατί δεν υπάρχει κάποιο σύστημα αντικειμενικής μοριοδότησης;
6.      Γιατί δεν διασφαλίστηκε πως όσοι κατέχουν σήμερα αυτές τις θέσεις δεν θα συμμετέχουν στη διαδικασία;»
 
Ο Ερωτών Βουλευτής
 
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ
 
 
 
 
 
 
 


Συνεχιζουμε με σχεδιο και ρεαλισμο

 

 

 

 


ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ


Νεα Δημοκρατία